Marsz po zdrowie z programem bezpieczna +

Z uśmiechem na ustach i radością w sercu niepełnosprawni z Warsztatów Terapii Zajęciowej w Wieleniu uczestniczyli w pierwszym spotkaniu  pt.:,, Marsz po zdrowie – nordic walking dla każdego”. Zajęcia rekreacyjno – zdrowotne zostały przeprowadzone w ramach  projektu  rządowego ,,bezpieczna +”, w którym uczestniczy nasza szkoła.

Jest to program dzięki, któremu  otrzymaliśmy dofinansowanie na działania wspierające szkołę w procesie wychowawczo - dydaktycznym.

Celem  programu jest przede wszystkim kształtowanie otwartości i budowanie pozytywnego klimatu szkoły, a także poprawa bezpieczeństwa fizycznego wszystkich uczniów, nauczycieli oraz jej  pracowników. Zajęcia z nordic walking przeprowadziła p. Justyna Kapuścińska nauczyciel wychowania fizycznego, zachęcając  uczestników spotkania najpierw poprzez teorię, a później praktykę  do aktywnej formy spędzania wolnego czasu .

Nordic walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami. Niektórym może się wydawać, że jest to sport nowy, jednak jego początki datuje się na lata dwudzieste XX wieku. Wtedy była to forma treningu dla narciarzy biegowych. Obecnie trenować może każdy, a sam  nordic  walking ma trzy poziomy aktywności zdrowotny, fitness, sportowy. Nordic walking jest łatwiejszy i bardziej efektywny niż wiele innych dyscyplin – pięknych, ale z różnych powodów trudniejszych. Marsz z kijkami – po dobrym opanowaniu techniki  uaktywnia 90% mięśni całego ciała. Dla porównania: pływanie – 65%, jogging – 60%. Poza tym, przy nieporównywalnie mniejszym niż w innych dyscyplinach wysiłku w ciągu godziny spalisz więcej kalorii – 400kcal, podczas gdy zwykły chód pochłania 280kcal w tym samym czasie. Nordic walking zwiększa pobór tlenu przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności wbijania kijków. Tętno wzrasta o 5-17 uderzeń na minutę, mięsień sercowy pompuje więcej krwi, dzięki czemu nasz organizm jest lepiej dotleniony. Nordic walking poprawia sprawność układu krążenia, zmniejsza się ryzyko zawału.

ZNASZ ARGUMENTY NA TAK. JAKIEKOLWIEK WYMYŚLONE PRZEZ CIEBIE ARGUMENTY NA NIE BĘDĄ CHYBIONE :-) CZAS NA TWÓJ RUCH!