Wycieczka do Wiednia i Brna

W dniach 11-15 czerwca 2015 r. odbyła się wycieczka do Aderspach, Brna, Wiednia, Jaskini Punkvy.

W wycieczce wzięli udział uczniowie z naszej szkoły, opiekę nad nimi sprawowali: p. Aleksandra Kuźniarek, p. Aneta Wiśniewska, p. Krzysztof Trojanowski oraz p. Volodymyr Vashchuk.

O godzinie 5.45 zebraliśmy się przed budynkiem naszej szkoły, by piętnaście minut później wsiąść do autokaru i wyruszyć w podróż. Pierwszym naszym przystankiem był Aderspach, czyli Skalne Miasta w Czechach, jest to część Gór Stołowych zbudowana z piaskowców, która tworzy niesamowite formy skalne.

Tego dnia atrakcją był rejs łódką Titanic II. Podczas rejsu czeski przewodnik opowiadał nam legendy związane z tym miejscem. Po zwiedzeniu Skalnego Miasta ruszyliśmy w kierunku Zieleńca, gdzie czekał na nas nocleg w ośrodkach ,,Stokłos” i ,,Pod Orlicą”.

Drugiego dnia z samego rana wyjechaliśmy do Brna, miasta znajdującego się w Czechach, gdzie zwiedziliśmy ratusz z 63 metrową wieżą i wiszący w bramie prowadzący na dziedziniec portal z krokodylem i kołem. Po tym udaliśmy się do browaru ,,Starobrno”, tam dowiedzieliśmy się jak powstaje piwo i jakie musi przejść etapy, by dostać się na sklepową półkę. Bardzo liczyliśmy na konsumpcję, ale nasze marzenie nie zostało spełnione.

Po zwiedzeniu browaru wyjechaliśmy do hotelu w Czechach leżącego nad jeziorem Dyji, gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację, a następnie przeszliśmy się po okolicy.

Trzeciego dnia czekał na nas Wiedeń, był to najwspanialszy dzień tej wycieczki. Tego dnia zobaczyliśmy: kaplicę Jana III Sobieskiego w Kahlemberg, panoramę Wiednia, zwiedziliśmy Stare Miasto, mianowicie Belweder, Parlament, Hofburg, Katedrę św. Szczepana, Operę, pomnik Johanna Straussa, dom Hundertwassera. Na koniec mogliśmy skorzystać z atrakcji jakie czekały na nas w ,,Wiener Prater”- parku rozrywki.

Czwarty dzień był dniem pożegnania z tym cudownym miejscem. Wcześnie rano wyjechaliśmy do Jaskini Punkvy (Macocha), zobaczyliśmy jak woda rozpuszcza skały i tworzy z nich wspaniałe stalaktyty, stalagmity i stalagnaty, które razem tworzą cudowne skalne komnaty. Największe emocje były podczas przeprawy łodzią podziemną rzeką. Około godziny 14.00 wyruszyliśmy w stronę domu. O godzinie 23.30 nasz autobus dotarł do Krzyża Wlkp.

W drodze powrotnej było widać malujące się na twarzach uczniów i nauczycieli uśmiechy oraz zadowolenie. Wycieczka była cudowna, pogoda również wymarzona, choć upał dawał nam w kość. Potwierdzenim tego wniosku jest pytanie, z którym pan Vashchuk już musiał się męczyć, a brzmi ono „Kiedy znów pojedziemy do Wiednia?”.