Wycieczka do Trójmiasta

W dniach 01 - 03.06.2015 r. odbyła się wycieczka do Trójmiasta. W wycieczce udział wzięli uczniowie ze szkoły podstawowej z Ciecierzyc oraz uczniowie naszego gimnazjum pod opieką pań: Anny Bogdziewicz, Violety Kubiś i Ewy Kowal.

O godzinie 7.30 wszyscy zebraliśmy się przed szkołą, aby trzydzieści minut później wyruszyć w podróż.

Naszym pierwszym przystankiem był zamek w Malborku. Wszyscy zachwycali się pięknymi murami największego zamku krzyżackiego w Polsce, który położony jest na prawym brzegu rzeki Nogat. Stamtąd udaliśmy się do Sopotu, gdzie mimo deszczu spacerowaliśmy po najdłuższym molo w naszym kraju. Z Sopotu wyjechaliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Po około godzinie jazdy trafiliśmy do pensjonatu " Wojciech " i zjedliśmy smaczną obiadokolację.

Następnego dnia, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się na Hel, gdzie w pięknym słońcu zwiedziliśmy cypel i bunkry. Chwilę czasu spędziliśmy na plaży, a następnie poszliśmy do fokarium, aby zobaczyć pokaz karmienia fok.

Z Helu pojechaliśmy do Gdyni, gdzie zwiedzaliśmy Skwer Kościuszki - ulubione miejsce spacerowe mieszkańców. Następnie zobaczyliśmy fregatę, "Dar Pomorza " - pływające muzeum, trzymasztowy żaglowiec szkolny zakupiony dla Szkoły Morskiej w Gdyni.

Po zwiedzeniu fregaty dotarliśmy do "Centrum Nauki Eksperyment ", którego główną ideą jest nauczanie poprzez zabawę. W miejscu tym można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy oraz ćwiczyć zręczność i koordynację ruchów. Po kilku godzinach zabawy wróciliśmy do pensjonatu na nocleg.

Kolejnego dnia po śniadaniu spakowaliśmy rzeczy i ruszyliśmy w drogę na Westerplatte, które jest symbolem wybuchu II wojny światowej. Pogoda nie zawiodła, po zwiedzeniu półwyspu udaliśmy się z naszą przewodniczką w rejs statkiem do Gdańska. Tam zobaczyliśmy m.in. fontannę Neptuna, która znajduje sie na Długim Targu oraz ogromny Kościół Najświętszej Maryi Panny. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

W Krzyżu byliśmy około godziny 22.00, gdzie czekali na nas rodzice. Wycieczka była bardzo udana, uczniowie i nauczyciele, mimo zmęczenia podróżą, wrócili zadowoleni z wyjazdu. Pogoda dopisała, atrakcji było mnóstwo, zobaczyliśmy wiele pięknych miejsc. Z chęcią wrócilibyśmy tam w kolejnych latach.